Excursionisme CEB

TRESC AL COLLSACABRA

Dijous 7 de Febrer del 2013

Deixem el cotxe just en el punt en que emergeix de l’aigua, avui tot el campanar de Sant Romà de Sau, juntamente amb una part del cos de l’església., 414 m. El pantà està realmente baix. Fa un fred viu, però el dia promet, un sol matiné ja comença a escalfar. Són les 8h, hora d’engegar. Ens acostem a la riba del pantà per observar en detall el campanar emergit. El moment del dia fa que tot sembli irreal. La cinglera de Tavertet està ben pintada de vermell. Caminem per un pista en paral.lel al panta direcció nord. Anem a buscar l’engorjat de la Riera de Balà, però ah! Un monstre mecànic ens planta cara, bé, esquena, ja que està devorant un bon tros de bosc fent una pista nova. Cridem l’atenció del conductor del monstre, que molt amablemente (problemas de conciencia?) ens indica el corriol que ha quedat mig soterrat entre els arbres aixafats i tombats. Bé, el seguim fins on podem i quan no podem més, decidim baixar pel dret al llit de la riera on es camina amb més desenvoltura i es gaudeix d’un millor espectacle. Travessem, fácilmente, la riera en el punt de confluencia del Torrent del Noguer, hi ha unes fites que ens ho diuen, i ara sí, un camí fressat ens porta enmig d’un bosc frondós d’alzines, amunt i amunt. Tot pujant, a la dreta hi ha una petita zona de baumes on esmerçem uns minuts. I ja som a dalt a l ‘impressionant Morro de l’Abella, 671 m, per sí mateix, i per la bona vista que és té des d’aquí. El Salt de Tirabous, avui sec, queda sota nostre. Ara per camí clar i ample ens dirigim a la carretera de L’Esquirol-Tavertet, al punt en que passa per sota de la masia de Les Baumes. Aquí ens despistem una mica i després de fer uns quants metres per la carretera direcció nord prenem un camí per poder enfilar la pujada en direcció el barret de la Perereda. Bé, la veritat és que acabem lluitant amb esbarzers i altres vegetals punyents que ens deixen unes quantes marques. Arribem finalmente al Coll de Palomera. Per camí clar a la dreta ens dirigim al Puig de les Baumes, 935 m on poden disfrutar d’algunes formacions d’aquest tipus. Després pujem al Puig , malgrat que el camí ens presenta alguna dificultat d’ascens. Descansem a dalt tot contemplant el panorama que ens permet la vegetació. Uns quants voltors es sumen a la festa visual. Ara cal baixar, un pelet més difícil que pujar, però es fa. Retornats al Coll de Palomera, anem baixant en direcció la carretera de Tavertet tot passant per les ruïnes de Can Sunyer de Baix. Un cop a la carretera avancem una mica fins prendre a la dreta el camí just a tocar de la casa de la Casanova. Arrivem fins el salt del Molí-bernat, sense gairebé aigua, baixem tot passant a tocar de les ruïnes del molí i girem a l’esquerra per entrar a la grandiosa bauma que s’endinsa uns 30 metres de la vertical de l’aigua que cau. El paratge és sobrecollidor. Passada la bauma un corriol ens porta fins el mateix poble de Tavertet, amb unes vistes fantàstiques de Les Guilleries des del caire del seu cingle. Prenem el camí GR 2 que devalla a sud tot oferint-nos un munt de vistes precioses. Ensopeguem amb la carretera asfaltada que ens caldrà seguir a la dreta uns pocs quilòmetres fins on tenim aparcat el cotxe, tornant-nos a oferir l’imatge impagable de tarda del campanar de St Romà de Sau enmig de les aigües. Són les 17 h, just per l’hora del tè.
Activitat feta per l'Elies i el Miquel