Excursionisme CEB

TURÓ RODÓ, Maresme

Dijous 17 de Gener del 2013

TURÓ RODÓ, 535 m, muntanya de Céllecs, Maresme (travessa Cabrils-Granollers)
Després d’agafar el tren fins a Vilassar de Mar i l’autobús C-12 fins a Cabrils (última parada), 147 m, em disposo a fer la travessa fins a Granollers. El dia, de moment, no promet gran cosa, està ben núvol. Són les 8:15 h quan engego pel carrer Camí Coll de Port en direcció a la serra. Aquest carrer m’aboca a una pista amb cadena i amb els rètols preceptius del parc de la Serra de Marina. Segueixo la pista principal sense desviar-me fins trobar-me de front la porta de la finca ‘Las Veredas’ que resegueixo totalmente a la seva esquerra fins arribar al Coll de Porc, on giro a l’esquerra fins trobar el GR92 en una cruïlla. Ara vaig a la dreta, direcció Sant Bartomeu. A tocar de la Masia de Can Amat tinc mitja topada amb uns gossos, sort de la mestressa de la casa que amb uns crits esfereïdors domina la situació. Quan soc a tocar de la masia de Can Tarascó prenc a l’esquerra un camí amb senyals de PR que em porten fins el Turó Rodó, amb unes antenes ben grosses i un vèrtex geodèsic situat amb gràcia dalt uns rocs, on em veig forçat a pujar es clar, per alló d’haver arribat. Són les 10 del matí. Desfaig camí fins Can Tarascó, i torço a l’esquerra seguint les marques de GR i PR per una pista amplíssima, la que seguia abans. Arribo a la’ermita romànica de Sant Bartomeu de Cabanyes, i segueixo ben recte fins a topar amb la carretera BV 5106. No la travesso. Vaig cap a l’esquerra seguint el camí (indicat) de la Font de Sant Bartomeu. Està tot un pel abandonadot, però raja aigua. Ara pujo de pet per un camí costerut situat a la dreta de la font fins un camí ample que em porta al PR C 36, marcat com a sender de monuments megalítics, i és ben ver. Vaig trobant el Dòlmen de Cèllecs o Cabana del Moro, el Plat del Molí, la Pedra de les Creus, i la pedra de les Orenetes, que m’impressiona bastant, en un ambient força amable aquest últim monument. I em passo per alt la roca Foradada, doncs no sé com i em trobo caminant dins l’Urbanització Bosc de la Pineda. Bé, ara em cal trepitjar ciment. Vaig baixant fins arribar a la carretera BV 5001 on hi ha un pal de senyals, però, i encara que està claríssim ho entenc fatal i tiro a la dreta per la carretera, sort de l’arcen de la mateixa!, fins que em dic que per aquí no pot ser, apart de no veure cap senyal de PR. Desfaig fins el pal de senyals, travesso la carrtera i al costat d’una masia plena de gossos bordadors, hi apareixen els senyals. Vaig seguint paral.lel al riu Mogent amb uns bons paissatges de ribera fins trobar un altre pal de senyals, on giro 90º travessant el riu per un gual, que m’obligar a ‘sucar’ una mica. Ara segueixo a la dreta també en paral.lel al riu. La veritat, és que hauria d’haver seguit fins a Can Font, però coses que passen, m’he desviat a l’esquerra i fent fent he anat a parar a la carretera BV-5159, tenint el Centre de Quatre Camins a la vista. Així doncs per aquesta carretera he passat per sota del TAV, i per sota l’A 7. Inmediatament he girat a l’esquerra, a la Serra de LLevant saltant a buscar la població de Granollers tot travessant la via per sota. Seguint a la dreta després d’aquest pas he arribat a l’estació de RENFE de Granollers, a quarts de 15 h. Val a dir que el dia ha millorat moltíssim i el sol ja ha escalfat de valent, o ha estat la caminada?
Feta l'activitat per l'Elies.