CARLIT

Dimecres 16 de Gener del 2013

Aprofitant un cap de setmana de "llibertat", regal de Reis, hem vingut a la Cerdanya per pujar el CARLIT tot fent la travessa dels llacs amb raquetes.
Caminant els 4 darrers quilòmetres de pista fins el ref. de les Bulloses arribem quasi bé fosc. A primera hora del matí, sortim amb raquetes en direcció als estanys Negre i Llong que els trobem glaçats tot i que a estones la falta de neu ens fa caminar per sobre l'herba o pedres. A l'estany Sobirà calcem grampons i piolet per encarar la pujada fins a Coll Colomer . Estem sols, l'ambient és magnífic i a gairebé 2300 mts la neu ja és contínua i tenim la pala central força carregada. Nosaltres però enfilem per l'aresta amb força compte ja que no està gaire be, trobem glaç, poca neu amb alguna acumulació i la roca inestable.
La tornada la fem recorrent un altre conjunt d'estanys amb força més neu que al matí, fet que ens permet acabar de gaudir de les raquetes i completar una jornada de ruta amb un temps molt agradable.