Senderisme

Monteixo. Cuita al Sol+btt

Dissabte 3 de Juny del 2006

El passat cap de setmana 3 i 4 de juny alguns socis del centre van participar a la cursa de Muntanya: La Cuita all sol. Es tracta de pujar al Monteixo (2905m) des del poble d’Areu quan l’ombra arriba la plaça i anar sempre per davant de l’ombra. Un desnivell de 1600m en poc més de quatre quilometres dona com a resultat una pujada amb pendents considerables què els més ràpids van superar en una mica més d’una hora.
A més dels participats un petit grup del centre vam fer d’acompanyats i vam pujar abans al cim per a donar ànims a l’arribada, encara que el vent i la temperatura no ens van permetre esperar-los a dalt, però si una mica més avall del cim. D’aquest manera vam gaudir de la pujada i les vistes del cim , la Pica , els Encantats,l’Aneto,...
L’endemà mentre es donaven el premis i es feia una xocolatada els acompanyats, els quals havien pujat i baixat dels cim tranquil•lament , i per aprofitar el cap de setmana vam agafar les bicicletes i vam anar cap a Tor i cap al Port de Cabús a 2328m , frontera amb Andorra. Una ruta d’uns 20 quilometres d’anada amb un desnivells acumulat de 1400m que comença per una camí asfaltat i es converteix en pista abans d’arribar a Tor , continuant així fins el Port de Cabús . L’itinerari va en gran part paral•lel al riu Tor, el qual està envoltat per un paisatge plenament pirinenc, el qual et carrega les piles per tota la setmana

gent pujant i el poble de Tor