Excursionisme CEB

Per Terres d'en SERRALLONGA

Dissabte 27 d'Octubre del 2012

PER TERRES D'EN SERRALLONGA
27 d'octubre. Sortida 54, Climents.

Des del Club Nàutic del pantà de Sau, s'agafa un camí ample, planer i còmode que voreja l'embassament del pantà fins que, passant per sota del Puig de la Força acaba voltant aquest magnífic tossal. En arribar als Obis de Balà s'agafa en trencal que ajunta la pista de sota amb la pista de sobre que ens porta a Tavertet, des de Sau. És opcional seguir la pista fins a Tavertet, agafar-la de baixada tornant fins a Sau, o acabar de donar la volta al tossal i pujar al Puig de Força, amb un desnivell sobtat i recomenable només per als més entrenats.

Tant el Turó del Castell com el Puig de Força són velles fortaleses dels escamots llegendaris d'en Joan Sala i Ferrer (àlies Serrallonga). Les restes històriques són bon motiu per reviure la història del bandoletrisme del segle XVII a la seralada de les Guilleries més occidentals.

El pantà de Sau crea un valor afegit al paisatge inquietant, d'unes grans parets que et cauen al damunt, sobretot en arribar als Obis de Balà i al salt de Tirabous.
Excursió realitzada per 15 persones.
Fotografies de: Alejandro, J.Oliveras i J.Suñol.